Höstrusk betyder tid för mys!

  2012-10-11 / 23:39:35 / /

Idag bjöd Astrid mig och lille Sixten på svampsoppa medan mannen var på hockey.
Jag fullkomligt älskar hösten och hur mysigt det är när kyla och mörker gör sig påmint och man vill inte göra annat än koka soppa, läsa bok och dricka ett glas rött.
Så, därför var det det vi gjorde ikväll. Bortsett från vinet.
Men det är ingen större förlust.

Med mig till kalaset hade jag en tavla som värdinnan önskat att jag skulle måla.
Jag kände för att testa på en stil i måleriet som jag inte använt på väldigt länge. En stil som jag oftast tecknat men inte ofta målat i stor skala.
Se resultatet på www.frokenliisgalleri.blogg.se ...

Annars är det intet nytt på fronten.
Längtar till lördag då vi ska ut och äta för första gången själva sedan vår lilla prins föddes. Vi får väl se hur länge vi kan hålla oss ifrån hemmet. Jag känner redan på mig att vi kommer känna hemlängtan direkt, samtidigt som jag känner att det ska bli otroligt trevligt att sitta ner och äta, bara jag och Daniel.

Det var ju det där med höstmyset...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious