Egentid.

  2012-09-08 / 00:38:09 / /

Ja det här med att ha blivit förälder är helt fantastiskt.
Jag kan knappt förstå det faktum att vår lille Sixten valde att komma till just oss.
Och nu kan man knappt förstå vad livet betydde innan.
Att ens dagar just nu består av blöjbyten amning och uteblivna luncher känns som det mest naturliga i världen och inte alls som ett problem.
Självklart är man trött och seg ibland men det vänder så fort man tar ett litet sniff med bebislukt.
Daniel vyssar och nattar en liten kille som inte vill sova fast klockan är mycket.
Och mitt i allt detta fick jag lite egentid sådär mitt i natten..
Det man innan tog förgivet och såg som en självklarhet har plötsligt blivit lyx, och det jag tyckte var viktigt innan har trillat ner många pinnhål på listan över prioriterade saker.
Ändå tycker jag inte att jag "offrat" särskilt mycket. Även om jag inte tycker samma saker är viktigt längre känner jag ändå att jag har kvar mitt liv och jag hinner med och klarar av det mesta jag vill företa mig. Det tar bara lite mer tid och planering.
Innan Sixten föddes var det någon som talade om för mig att när barnet kommer hinner du inte med något annat och du kommer inte kunna leva ditt liv som du gjorde innan. Allt kommer ställas på ända och bli totalt förändrat.
Det människan kunde inte ha haft mer FEL.
Jag lever fortfarande MITT liv, men tillsammans med min familj.

Så ha en skön helg där ute för det ska vi ha!
<3<3<3



Sofie

Bra skrivet! Jag känner detsamma. Hoppas Sixten mår bättre nu. Rasmus har blivit genomförkyld :/ hoppas det går över snabbt. Kram Sofie

2012-09-08 @ 11:04:35
URL: http://sofnys.blogg.se
annie

Bra skrivet! Man behöver inte göra saker och ting svårare än vad dom är. Man lever sitt liv som vanligt men med en extra liten pusselbit på plats. Livet får mer mening helt enkelt<3.

2012-09-08 @ 22:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious