En dag kvar...

  2013-04-29 / 08:10:00 / Husmodern /

...på april. Och då är hon tillbaka.
Med husmorstips. Kan tyckas oväntat men är ganska passande då mitt liv ser lite så ut.
Sommaren närmar sig med stormsteg och med det beach 2013. Då är det hälsan framför allt som gäller och jag är trött på alla sjukdomar som bara cirkulerar.
Så i detoxande syfte och för att mota förkylningarna i dörren så börjar jag dagen, innan frukost, med en halv pressad citron i rumstempererat vatten.
Surt som attans men man vaknar och håller sig lite friskare vill jag tro..

Och då inget ska förfaras så ska du såklart inte slänga citronhalvan efter att du pressat ut saften.
Dagens halva gick till fönsterputs i Sixtens rum.
Det blir blankt som attans och är fritt från kemikalier, och dessutom doftar det ljuvligt!
Det är bara att ta citron halvan och gnida snittytan mot glaset. Därefter torkar du rutan med en fuktig trasa, för att få bort ev fruktkött, och sedan torkar du torrt med vanligt hushållspapper.

Skinande rent utan giftig fönsterputs!

Good luck!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious